FANDOM

Blue Fanatics, som vi sedan april 2010 heter, bildades den 6 januari 2010 med syftet att skapa det aktiva alternativet till True Blues. Vi satte ribban högt redan vid starten; vi ska vara med och påverka läktarkulturen i Trelleborg och vi ska vara med och arrangera tifo på västra ståplats och på bortaplan.

Vi är för pyroteknik, men samtidigt emot allt som skadar Trelleborgs Fotbolls Förening, klubben i våra hjärtan. Vi stöttar laget i såväl medgång som motgång och försöker alltid åka tillsammans med True Blues till så många bortamatcher som möjligt.

Vi ska vara en drivande motor på västra ståplats och förbättra såväl den audiella som visuella biten. Vi ska, tillsammans med övriga grupperingar och supportrar på västra ståplats skapa en stark klack som i 90 minuter stöttar Trelleborgs Fotbolls Förening. Sittplatspubliken på den södra resp. norra långsidan ska avundas stämningen på den västra sidan.

Spelarna nere på planen förtjänar att få höra sin egen klack skandera TRELLEBORG istället för att enbart höra bortafansen sjunga om sin kärlek till GAIS, AIK, DIF etc. Vi i Blue Fanatics ska vara med och skapa en klack på Västra ståplats som visar vem som äger Vångavallen.